Frica paranoică de foi

Ne temem de foi și protocoale mai tare decât de propria conștiință sau de Dumnezeu. Fără ele nu mai avem curaj să acționăm; nimic nu mișcă fără a fi scris. Așa a fost omorât ursul din Sibiu-din lipsă de protocoale în astfel de situații-precizează reprezentații autorităților. Și în școală suntem amenințați că vine o inspectoare cu gura mare, care vorbește tare și mult, care face „ordine” și cu care nimeni nu are curaj să „se pună”. Vi se pare cunoscut? Cred că e un relict al epocii ceaușiste(doar unul din multele care au rezistat). Deci ea nu vine să vadă ce facem cu copiii, să vadă ce efort se depune pentru a ține în limite decente un proces educațional, nici să afle câte ore am petrecut pentru organizarea unei excursii; ea vrea dosarele și caietele și condicile și planificările și evaluările și cine știe mai câte. Ea vine să verifice hârtiile, să vadă dacă toate „bat”. Și uite așa dăscălii consumă mult mai multă energie și timp cu hârtii și proceduri decât cu elevul, cu mintea, cu nevoile acestuia. A trecut mai bine de o luna de când am început aventura de diriginte la o clasă nouă și încă nu am reușit să îmi cunosc câtuși de puțin elevii, dar am un dosar gros de hârtii… și încă nu e „pus la punct”. Mi-am trecut numele până acum pe un teanc de documente, pe multe din ele repetat spre mirarea și epuizarea mea lăuntrică și fizică. Ce mai contează? Dreptul de a gândi ce fac și de ce fac îmi este tot mai oprimat, dar cui îi pasă?! „Așa trebuie” să fac. Se cere de sus, de mai sus și de mai sus! E ca și cum calitatea mea de ”a gândi” nu are valoare. Trebuie să fiu doar un executor destoinic, supus și ”atent”. Ne temem de foi! Se cer foi! Educația, gândirea logică (pentru cazul de la Sibiu) sunt eliminate, sau sunt intimidate până la sugrumare prin… teama de foi!

Mă întreb dacă ar trebui, și de la cine, să îmi cer scuze la final pentru că nu am fost chiar ”politically correct”?

Și totuși Isus ne îndemna: ”Să nu vă temeți de oameni”!

Lasă un răspuns

