Ești un model!!!

Tot mai puțină lume este dispusă să învețe…  Cauze? Posibil din mândrie, oboseală, ipocrizie, lipsă de motivație, comoditate și cu siguranță din lipsă de modele. De fapt, probabil că cei mai mulți învață de la modelele lor, care nu învață. Și ce pot învăța de acolo decât că…nu are rost să te chinui cu învățatul. Nu am curaj să exprim un procent al celor care cred că totuși sunt încă interesați de învățare(dezvoltare, creștere, etc.), dar mă tem că este unul mic, foarte mic. Astăzi m-am întrebat serios, dacă pentru atât de puține persoane mai este nevoie de modele?! Răspunsul meu: DA! E chiar mai important ca oricând! Dacă nici ei nu mai găsesc măcar ici colo câte un model la care să se poată raporta încrezători, atunci viitorul lor și al nostru, s-ar cufunda într-un întuneric tot mai gros. 

La prima vedere, astăzi nu se învață de la modele, deoarece resursele sunt atât de diverse. Informația este disponibilă oriunde. Însă realitatea verificată de mine (atât cât sunt capabil să o fac), este că și azi copiii, tinerii, oamenii învăță încă prin imitație. Ceea ce văd este mult mai important decât ceea ce aud sau citesc. Modelul rămâne suportul primar al învățării. De aceea, privind la ”omuleții” care mă înconjoară mă întreb ”Cine este modelul lor?”, sau al ”lui”, tratând pe fiecare individual. Și de cele mai multe ori nu am curaj să îmi răspund…

Fii un model! Ești un model!!! Ai grijă cum modelezi!

IMG_8425
Fii vertical peste vremi…

 

Lasă un răspuns

