Vreau să joc!

O, vreau să joc, cum niciodată n-am jucat!
Să nu se simtă Dumnezeu
în mine
un rob în temniţă – încătuşat.
Pământule, dă-mi aripi:
săgeată vreau să fiu, să spintec
nemărginirea,
să nu mai văd în preajmă decât cer,
deasupra cer,
şi cer sub mine –
şi-aprins în valuri de lumină
să joc
străfulgerat de-avânturi nemaipomenite
ca să răsufle liber Dumnezeu în mine,
să nu cârtească:
“Sunt rob în temniţă!”

Lucian Blaga

“să se simtă Dumnezeu în mine, un rob în temniță – încîtușat…”. De câte ori te-ai gândit că ai putea să îl ții pe Dumnezeu încătuțat în inima ta, iar eu în inima mea? Prin regulile noastre, prin limitele noastre, prin necredința și indisponibilitatea de care dăm de atâtea ori dovadă. De câte ori oare, Dumnezeirea suspnă în adâncul ființei noastre pentru că nu îi permitem să se manifeste la nivelul pe care și-L dorește? Când ne-am dorit ultima dată să îl eliberăm pe Dumnezeu din lanțurile cu care L-am legat, pentru ca El să jubileze în viața noastră? Atotputernicul a ales să lucreze pe Pământ prin om. A ales inima acestei ființe ca Templu, ca adăpost, și a ajuns să fie închis acolo, înghesuit între multele noastre dorințe și căutari, întunecat în mulțimea păcatelor noastre, înlănțuit de prioritățile și visele noastre, îndepărtat de legile și formele noastre, slăbit de necredința și dezamăgirile noastre. Nu am gândit așa până zilele acestea, când am citit aceste versuri, că eu pot să Îl privez pe El de libertate. Oare cum se simte El în inima mea? Cred că ne-am blocat undeva în relgie, în automulțumire, în frica, în lume…

Alege să trăiești o viață așa “ca să răsufle liber Dumnezeu în tine, să nu cârtească: “Sunt rob în temniţă!”

Lasă un răspuns

