Sauna finlandeză

Am auzit despre ea la şcoală… Azi am aflat că de fapt ei, finlandezii, au inventat sauna. Şi tot azi am facut personal cunoştinţă cu ea. Mi-a hărăzit Dumnezeu să ajung pe meleagurile acestei țări care are numai 188.000 de lacuri şi doar 179.000 insule. Împreună cu prietenul meu Big, am fost invitați la o casă de vacanță şi am acceptat bucuroşi şi curioşi. Am ieşit din oraşul Turku spre Marimasku, iar de aici, iar cu fiecare km parcurs curiozitatea noastră creştea tot mai mult şi speram ca locația unde avea să ajungem să fie undeva pe malul apei. După o călătorie rapidă pe drumurile lor bune, printre ochiuri de apă, stânci, păduri de conifere şi arbuşti de afini, merişori şi alte asemenea, la un pont ne aşteaptă un domn cu o vestă portocalie şi ochelari. Ne suie într-o barcă de viteză şi plecăm spre o insulă. Ne bucurăm din plin de această călătorie, aruncăm priviri pline de încântare roată împrejur, şi ne oprim pe un mal, unde ne întâmpină fețe zâmbitoare. Primirea continuă cu saluturi prietenoase, întrebări şi mâncare gustoasă specifică locului: somon, salate şi altele. Apoi suntem invitați să vedem zona, o insulă pe care mai erau doar 3 case. Totul este foarte modest, dar foarte primitor şi liniştitor. În cele din urmă suntem invitați la vestita saună. Soba pe lemne bine încinsă, lumina flării pe pereții de lemn, esențele de eucalipt şi de brad, toate ne oferă un moment de relaxare şi tratament pe cinste. Se vorbeşte mult în română, engleză şi finlandeză. De aici ni se propune o baie. Acesta e specificul lor: din saună direct în apă. Aşa ca ieşim din camera plină de aburi fierbinți şi sărim în apa golfului care era la doar câțiva metri distanță. Repetăm procedura de câteva ori, cu stări euforice. Înnotăm şi până pe o insulă învecinată, unde ne expunem soarelui blând care coboarã mai leneş aici spre apus. După toate acestea, mai primim o porție de omletă şi prăjituri cu fructe de pădure.

Cam aşa am făcut cunoştință cu o saună, a unei familii foarte primitoare de finlandezi, în care s-a integrat şi un român ambițios. La plecare, după fotografii, vorbe de bine şi invitații pentru viitor, ne bucurăm de călătoria cu barca pe luciul unei ape în care se reflectă apusul soarelui. O poveste!

Mulțumim!

Lasă un răspuns

