Cunoaştere vs Dragoste

În ultima vreme am devenit mai setos după cunoaştere decât după dragoste(iubire)! Am căutat să devin mai bun, să urc un nivel mai sus în cunoaştere, în înțelegere, în exprimare dar am uitat că trebuie să iubesc mai mult. Toate acestea sunt foarte bune, dar dacă am pierdut din vedere dragostea, şi dacă mă raportez la aproapele meu de pe un alt registru, cu altă atitudine, atunci e totul inutil. De fapt e chiar nimic; nu poate fi cuantificat în balanța divină, dar nici în cântarul omului care mă priveşte, căruia îi vorbesc sau slujesc în vreun fel. Pare destul de logic faptul că aceasta stare de lucru nu are nici o valoare pentru cel de lânga mine. Lui nu-i este de nici un folos toată cunoaşterea mea dacă nu-l iubesc. Ba mai mult, îl departează de mine prin mândria şi desconsiderarea de care aş putea da dovadă. Dar cum se face că nici mie nu-mi este de nici un folos?! Probabil pentru că, în primul rând, voi fi foarte aproape să pierd relațiile, deci să mă înstrăinez de oameni, şi chiar dacă nu aş recunoaşte asta, să sufar datorită singurătății. Mai mult de atât, n-am nici un câştig deoarece socoteala finală nu se face aici şi acum. Cel drept, Judecătorul a toți şi a toate, va cântări viața mea din interior spre exterior, în ziua hotărâtă de El . Va pleaca de la motivație la acțiune, şi mă va găsi sărac şi gol, ca un balon arătos dar pe care îl spargi şi nu rămâne nimic, ca un castel de nisip necimentat, care la un val se năruie. Însuşi Dumnezeu este dragoste; asta îi conferă Lui greutate! Dacă vreau să cântăresc pentru mine şi pentru alți trebuie să dezvolt dragostea, să o caut, să o cer, să ma alimentez cu ea de la sursa ei, să ma molipsesc cu ea de la modelul desăvarşit!

Ținteşte dragostea!

Lasă un răspuns

