Ce ne arată Luna?

Din frageda copilărie am fost fascinat de acest astru ceresc, pe care îl urmăream cu interes și uimire. Mă bucuram și încă ma bucur de frumusețea și liniștea pe care o inspiră, de lumina pe care o reflectă pe timpul nopții, de formele de relief vizibile cu telescopul sau cu o cameră foto cu un zoom mare. E frumoasă la orizont, când are culori mai vii și diametrul aparent mai mare, e enigmatică când abia o zărești printre crengi, e măreață și curajoasă în nopțile cu ”lună plină”. Ne arată mereu aceeași față (așa cum și noi ar trebui să arătăm semenilor noștri), iar fiecare privitor probabil a ”desenat” în mintea lui o imagine diferită din umbrele și luminile expuse. În jurul ei, ne-am adunat și cu familia. Mama mă sună sa-mi zică ce frumos se vede din curtea casei, cu Cristi am ieșit în nopțile reci să o admirăm prin telescop, iar cu Ionică desenăm. Împreuna am descoperit acolo fata jucăușă cu șapcă, ghiozdan și o minge. Astăzi am aflat și despre alte interpretări ale acestor umbre, la fel de plauzibile și frumoase. Fiecare, vede ceva, deși acolo sus e un singur model. Imaginea preluată de pe wikipedia prezintă unele variante, iar imaginea mea e și interpretarea mea(noastră, a casei).

Tu ce vezi?200px-Man_In_The_Moon2 girlmoon

Lasă un răspuns

