Amintiri din iulie

În dormitor e destul de cald, iar gândurile mele se întorc în timp. Fac, puțin melancolic, o comparație a acestei nopți de iulie cu altele de acum 15 ani. Era la fel de cald… Erau și atunci câini care lătrau pe strada mea, dar cu siguranță nu cei de acum. Eram ca și acum, în vacanță, dar de pe liniștitoarea poziție de elev. Nu aveam smartphone și nici blog…scriam rânduri încurcate pe foile ramase libere din caietele de la școală. La ora asta(00,30), eram în drum, cu mulți, foarte mulți prieteni și jucam tot ce ne trecea prin minte.  Când nu mai aveam ce juca, inventam noi un joc. Nu era aici Kaufland-ul ci o fabrică, și un peco la care lucra un amic. Așa se făcea ca stam toată noaptea cu el și cu ceilalți la povești, iar cine prindea loc pe hamacul legat între doi molizi era fercit. Eram cu burțile pline de harbuz, corcodușe, semințe și ce mai cădea la mână. Timpul avea răbdare cu noi… Băteam mingea de calitate inferioară dar cu o pasiune nestăvilită jucând obligata printre firele de la troleibuz. Apoi, pe biciclete sau role făceam ture de oraș până la epuizare. Dar și atunci aveam amintiri; amintiri dinaintea acestor amintiri. Povesteam despre verișorii, sau prietenii plecați peste hotare. Ei ne trimiteau poze, scrisori, ce ne prezentau frânturi din Europa sau America. Uneori reușeam să povestim cu ei pe Mirc, la „sala de internet”. Revenind la prietenii de acasă, îmi amintesc de o agenda mica, dar încărcată cu numere de telefon; aproape toate erau de fix și nu puține le știam pe de rost. Nu știam ce va fi peste ani, dar nici nu ne frământam prea tare despre asta. Vara era pentru odihnă…fără planuri, fără bani, fără teamă.

Am sa merg la somn acum…și atunci mergeam la somn dar spre dimineață, uneori după ce trecea primul autobuz. Dacă se trezea mama când intram în casă, aveam fiecare câte o întrebare. Ea mă întreba dacă mi-e foame, și bineînțeles nu îmi era(de rușine), iar eu o întrebam dacă m-a căutat cineva la telefon.

Și noaptea aceasta va deveni o amintire…

Lasă un răspuns

