Tâlharul milostiv – Guest post – VASI DUMA

M-a impresionat aceasta poezie, ascultand-o azi dimineata recitata la finalul predicii, chiar de Vasi Duma. Dumnezeu sa-l binecuvinteze cu intelepciunea necesara pentru a fi de folos mai departe urechilor care-l aud si ochilor care-l vad!

cetatea de piatră

Jonah and Comfort

foto

Am pus Ierusalim în pungi. Din plastic. Apoi am făcut cerere să ni se asfalteze drumul spre Ierihon, să coborâm lin, să nu simțim degradarea. Şi n-am mai simţit nimic…

În sacoșe am pus Templul, cântările treptelor, Paștele, jerfta de seară…

Visul nostru a devenit umbra palmierilor, răcoarea penumbrei, confortul simțurilor, tihna existenței.

Pe drum, tâlharii ne-au arătat legitimațiile și am devenit repede prieteni. Ne-am zis: „tâlharii nu sunt răi, sunt doar altfel; de fapt de ce să numești «tâlhari» niște oameni care nu au avut un mediu bun, … şi-apoi, cuvântul «rău» este… prea rău.” Am căzut la târg: le-am dat Templul în schimbul confortului, harfele în schimbul clipei, sufletul în schimbul trupului, veșnicia în schimbul timpului. De fapt, veşnicia în schimbul vremelniciei.

Acum locuim în Ierihon și stăm la umbra unui palmier alături de Iona și de tâlharii milostivi. Pe samariteanul milostiv l-am abandonat pe drum; plângea…

Vezi articol original 86 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

