Dragostea și baticul

Mă așez liniștit pe scaunul mașinii, dau geamul până jos pentru a se aerisi, și rup mai departe din micul dejun… un covrig luat de peste drum. Pe lângă mașină, trec repejor două tinerele, de aceeași vârstă, colege presupun. Una e în ținută obișnuită de vară, cu un jeans și un tricou, cealaltă e ”credincioasă”; are fustă și batic. Din discuția lor, fără să urmăresc anume asta, prind atât: ”La ce mi-a făcut ea, eu o urăsc acum, o urăsc”! Acestea erau cuvintele care m-au pus pe gânduri, spuse apăsat de către fata cu batic. ATENȚIE! NU vreau să judec tânăra respectivă, și nici să arunc cu noroi în persoanele cu un astfel de port(vestimentar), ci doar vreau sa privesc la scenă…

M-a contrariat antagonismul din imagine. Baticul, e în acest caz un semn al supunerii, sau mai degrabă al apartenenței, al adeziunii față de un grup de oameni care se  numesc ”creștini”, sau ”urmași ai lui Hristos”. Dar semnele după care Învățătorul spunea că vom fi recunoscuți, sunt dragostea, unitatea, iertarea… Aici îmi scapă ceva… Noi, cei care ne mai numim creștini, sub ce semn distinctiv ne adunăm? Cu ce le arătăm celorlalți identitatea noastră? Peștele, crucea, flacăra? Dar, mai reușim să fim o mărturie reală?

De fapt, nu trebuie să dovedim nimic… Trebuie să fim! Și oamenii vor cunoaște cine suntem, indiferent ce semne distinctive vom purta.

3 gânduri despre „Dragostea și baticul

  1. Baticul este un semn al stapanirii din pricina ingerilor noi il purtam ,dar inca un lucru cum nu exista grau fara neghina asa este si in situatia aceasta ,mantuirea este personala ,trairea cu Hristos in viata de zi cu zi e hranirea sufletului tau….si totusi daca vrei sa traiesti o viata de crestin nu trebuie sa te uiti in jur pt ca exemplul tau nu este acea tanara exemplul tau trebuie sa fie Hristos pe El i_al exemplu. Pt ca El trebuie sa fie tinta ta
    E usor a ne uita in jur si a arunca cu noroi dar totusi cand Domnul Isus a venit si a murit pt lumea intreaga si a facut_o din dragoste pt noi ca noi sa traim si sa nu murim .Acest exemplu a fost dat de Domnu Isus ca sa il urmam pe El si nu pe tanara cu batic .Daca ai dorinta de a trai o viata de crestin si de a cauta adevarul si de al trai tu insuti citeste Biblia e singura carte care iti va lumina si da raspuns la intrebarile sufletului tau

    Apreciază

    1. 🙂 de acord cu cele zise de tine, si am precizat in articol care a fost intentia mea. Cred ca ai citit si retinu 🙂 Dar, recunosc, a fost o imagine interesanta, ce m-a provocat sa reflectez la mine si la crestinism in general. Nimic mai mult.

      Apreciază

      1. Meditez si eu de ceva vreme la „semnul” pe care il reprezinta baticul. Am vazut si eu de-a lungul anilor tot felul de „anomalii” precum cea sesizata de tine… Ceea ce nu intelegem este ca „semnul” responsabilizeaza maxim! E musai sa existe un comportament care sa rezoneze cu ceea ce simbolizeaza purtarea baticului! Mare grija la asta, pentru ca oamenii urmaresc atent concordanta intre simbolistica si fapte, atitudini … lipsa concordantei aduce prejudicii numelui Lui! De aceea este mare responsabilitatea …
        Se pot pune niste intrebari (retorice) la care se cer raspunsuri personale si oneste: Porti batic pentru ca asa trebuie, pentru ca asa ti-au spus altii ca trebuie? Pentru ca ti-a vorbit personal Domnul si te-a convins prin Duhul cu privire la asta? Il porti ca sa arati cine esti, cu aroganta ca esti mai buna decit altii? Demonstreaza baticul ca esti a Domnului? (poti sa il porti si sa nu fii!)
        Ioan 8:31 Şi a zis iudeilor care crezuseră în El: „Dacă rămâneţi în cuvântul Meu, sunteţi în adevăr ucenicii Mei;
        Ioan 13:35 Prin aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii pentru alţii.”
        Ioan 15:8 Dacă aduceţi multă roadă, prin aceasta Tatăl Meu va fi proslăvit şi voi veţi fi astfel ucenicii Mei.

        Articolul tau este menit sa provoace la gindire, la introspectie si intoarcere la Scripturi, precum crestinii din Berea … 🙂

        Apreciază

Lasă un răspuns

