Cu cărțile pe față

Trăim vremuri ciudate, în care, de la liderii noștri învățăm cel mai bine cum să mințim, sau cel puțin să ascundem informațiile, intențiile, acțiunile, realitatea. Declarațiile sunt privite acum cu maxim scepticism, chiar și atunci când sunt adevărate, iar adevărul este utilizat uneori tocmai pentru a induce în eroare, pentru a masca, pentru a muta atenția spre altceva. Toată lumea știe că un astfel de comportament este greșit din punct de vedere moral, etic, dar sub pretextul unor bune intenții, acest mod de viață, de prezență în public a devenit obișnuit, dacă nu chiar, necesar pentru a ”supraviețui”. Dar nu numai ei, cei de sus, din forurile de conducere o fac. Părinții o fac uneori, prietenii, partenerii, profesorii, colegii și chiar liderii religioși. Și asta nu e nou sub soare…

A vorbi pe față, a vorbi direct și clar, a fi transparent este o provocare poate prea mare pentru această societate. Ea îți poate pune în pericol postul, ”prieteniile”(dacă mai pot fi numite așa), sau chiar viața, iar prețul e prea scump în balanța noastră. Într-o perioadă de tulburări, de ”bârfă” multă în mediul meu apropiat, citeam despre judecata Domnului Isus și am rămas marcat de o afirmație a Sa. Fiind în postura de cercetat, i se adresează o întrebare cu privire la ucenicii Săi, și la învățătura pe care o dădea de către marele preot, cea mai importantă figură a comunității de atunci. La care, Isus răspunde: ”Eu am vorbit lumii pe față; totdeauna am învățat pe norod în sinagogă și în Templu, unde se adună toți Iudeii, și n-am spus nimic în ascuns”!

Câtă transparență și cât curaj! Tot ce avea de spus era la vedere, fusese deja expus, în locuri publice, de față cu toată lumea, în auzul tuturor. Ce viață curată, demnă trebuie să ai, pentru a nu fi nevoit să ascunzi, să întorci cărțile pe dos?! Și El, avea o astfel de purtare și de vorbire!

Pot eu zice că nu am spus nimic în ascuns? Reușesc să fiu demn, onest, transparent, vertical, sigur, înțelept? Ce pierd, ce pierzi dacă joci cu cărțile pe față? Sau cum, și cât ar trebui să se schimbe viața mea, pentru a putea declara ceea ce El a declarat?

Greu de răspuns, dar e o provocare…

Lasă un răspuns

