Nu am timp…

Deseori auzim persoane scuzându-se cu expresia „nu am avut timp”, şi fiecare dintre noi am folosit-o de cine ştie câte ori. M-am tot gândit la ea, şi am ajuns la concluzia că mult mai pertinentă, mai acoperită, mi s-ar părea expresia „nu am acordat timp…” Afirmaţia „nu am avut timp” e de cele mai multe ori, dacă nu chiar de fiecare dată, falsă. Toţi avem la dispoziţie aceeaşi resursă zilnică de timp, însă îl acordăm, îl investim unor activităţi în detrimentul altora, prin alegere voită. Dacă nu reuşim să le facem pe toate, se datorează altor limitări.

„Nu am avut timp pentru că…”, „Nu am avut timp să…” e scuza folosită pentru că nu am terminat un proiect, nu am onorat o invitaţie, nu am învăţat la chitară, nu am stat cu cei dragi, etc. Dar timp a fost, doar ca l-am alocat altor activităţi, importante sau nu.

Mă gândesc că, dacă aş folosi ca scuză faţă de mine, sau faţă de alţi expresia „nu am acordat timp să…”, atunci m-aş simţi mai responsabil de el, aş avea pe umeri responsabilitatea alegerii modului în care l-am petrecut, şi asta ar putea fi foarte benefic.

Şi închei dând curs unei alte întrebări: Oare putem determina care sunt priorităţile noastre prin simpla punere pe foaie a activităţilor, locurilor, persoanelor cărora le „acordăm timp”?

Lasă un răspuns

