Picături de sânge

Multă vreme am trecut sceptic și în grabă peste unul din cele mai terifiante pasaje ale Scripturii. Mi se părea prea greu de înțeles afirmația doctorului Luca, care spunea despre o suferință a Domnului mai grea parcă decât cea de la judecată și răstignire. Suferința de pe munte, din timpul rugăciunii. Luca spune așa despre Domnul Isus: ”Fiind în agonie, El se ruga cu şi mai multă ardoare, iar sudoarea Lui devenise ca nişte picături de sânge care cădeau pe pământ.” 

A transpira în rugaciune, a suferi în rugaciune, a simți durere mi se pare normal, dar de acolo, până la a ”transpira cu sânge”, parcă e prea mult. Și repet, acestă afirmație o face un doctor. Atât de intensă trebuie să fi fost zbaterea, simțirea dezamăgirii din partea oamenilor, greutatea păcatului nostru, încât sângele era pompat cu o presiune imensă, așa că țâșnea ca o transpirație. Durerea emoțională, se poate transforma atât de ușor în durere trupească. Atâtea nemulțumiri, griji, dezamăgiri se transformă în gastrite, ulcerații, probleme de ficat, de inimă sau chiar dereglări mintale.

Fără a dori să mă plâng, trebuie să recunosc că, de o vreme destul de recentă, durerea de inimă din sensul figurat, s-a transformat într-o durere de inima propriu-zisă… Oameni în care am crezut, în care am investit, care promiteau mult, de la care aveam și încă am pretenții au dezamăgit până la durere. Dualism, mănuși, măști, inconștiență, lipsa bunelor moravuri, ignoranța, minciună, tupeu, încălcarea cuvântului dat, toate puse într-o salată otrăvitoare.

Nu-mi doresc decât însănătoșire grabnică…

Lasă un răspuns

